Thursday, September 4, 2014

Catatan perjalanan di dalam bisnes Telco Ameen Clixster

Salam sejahtera !

Saya ingin mula mencatatkan kisah perjalanan di dalam perniagaan Telco Ameen Clixster di sini ! Semoga ianya boleh menjadi motivasi kepada diri saya untuk meneruskan perjalanan di dalam perniagaan di industri networking di dalam bidang telekomunikasi sehingga sampai ke matlamat yang ingin di tuju.

Perjalanan di Ameen Clixster bermula pada bulan Mei 2014 yang lepas apabila saya mula tercari-cari satu peluang bisnes telco yang boleh di lakukan dari rumah untuk menjana pendapatan sampingan. Sejak kehangatan bisnes telco ini yang di pelopori oleh satu syarikat T yang sedang hangat di perkatakan, saya mencari satu alternatif baru untuk memulakan karier di bidang ini.

Memang sejak dulu, saya suka mencari sesuatu yang baru untuk saya merintis jalan ke arah matlamat yang di tuju daripada mengambil peluang yang sudah berada di pasaran 4-5 tahun. Dalam pencarian selama beberapa bulan tersebut saya di pertemukan dengan pelbagai syarikat telco yang menawarkan pakej networking. Namun ianya tidak mencapai citarasa ataupun ciri-ciri yang di cari.

Akhirnya saya terjumpa Ameen Clixster. Pada ketika Ameen di dalam proses memperkenalkan program keusahawanan Ameen v2.0 . Saya menghubungi beberapa nama yang saya jumpa di internet tapi ramai yang sudah tidak aktif ataupun tidak menjawab sms ataupun panggilan telefon dari saya.



Setelah mencuba, akhirnya saya dapat bercakap dengan GM Ameen Clixster yang secara kebetulan akan pulang ke kampung di Alor Star pada hujug minggu tersebut. Ini peluang bagi saya sebab Alor Star tak lah jauh sangat daripada lokasi saya di Pulau Pinang.

Pertemuan dengan GM menyakinkan saya tentang bisnes Ameen Clixster walaupun pada masa tersebut iaitu pada bulan Mei, Ameen belum lagi melancarkan program v2.0 yang di jangka kan untuk di lancarkan pada bulan Jun 2014.

Saya terus mengambil kesempatan dengan menyertai Ameen dan seterusnya mendaftar sebagai Mobil Commerce. Jangkaan pelancaran v2.0 pada bulan Jun tidak kesampaian, ianya hanya di lancarkan pada bulan Julai 2014 iaitu pada bulan puasa yang lepas. Maka di situ lah bermulanya perjalanan saya dan rakan-rakan di dalam Ameen Clixster. Perjalanan di tingkatkan lagi pada bulan Ogos dan alhamdulillah ianya menghasilkan pendapatan yang lumayan di bulan pertama aktif secara langsung di Ameen Clixster dengan berpendapatan 4 angka sebulan.

Maka bermulalah satu lagi cerita perjalanan kami di Ameen Clixster bersama Ace Group Network yang kini kian berkembang di seluruh Malaysia.



Jika anda berminat mendapatkan e-buku percuma "7 sebab kenapa saya memilih simkad Ameen Clixster" sila klik pada link di sini untuk membawa turun e-buku Ameen Clixster tersebut .

Salam hormat !

KAZ @Homebiz Dad


No comments:

Post a Comment